Trenurile Velaro® de mare viteză sunt deja utilizate în Spania, China și Rusia. Trenurile sunt destinate vitezei reale de 320 km / h. Un tren Velaro® nemodificat a călătorit deja cu viteza de 458 km / h înregistrată ca record mondial, ceea ce îl face cel mai rapid tren din producția de serie.
Dar astfel de viteze pot fi atinse doar pentru că trenuri precum Velaro® nu mai utilizează motorul într-o locomotivă. În schimb, motorul este poziționat peste axele de antrenare pentru accelerare. Deci, accentul nu mai este doar pe locomotivă, deoarece sistemele și subsistemele electronice sunt încorporate și distribuite pe toată lungimea trenului. Pentru a transmite semnale în toate aceste sisteme, este necesară o mare varietate de conexiuni cu cablu cu suprafață mare. Una dintre aceste conexiuni este realizată de conectorul RockStar® HighPower al Weidmüller. Acest produs a fost dezvoltat special pentru aplicații de curent mare, care implică cabluri de alimentare a motorului, frâne de curent continuu și legături de trecere între vagoane. Sistemul este conectabil astfel încât să poată fie schimbate componentele rapid și ușor în timpul lucrărilor de întreținere.
Dezvoltarea de produse inovatoare pentru sisteme de transmisie conectabile
Sistemul RockStar®HighPower de la Weidmüller oferă componente complet noi și personalizate. Acestea oferă o soluție inovatoare de produse pentru transmiterea puterii conectabilă în aplicațiile de transport. Sistemul constă din contacte de sertizare dintr-o bucată, manșoane izolante, rame pentru suportul pinilor și o carcasă din aluminiu turnat.
„Contactul de sertizare fără întreținere pe care îl utilizăm are avantajul că se poate stabili o conexiune permanentă cu ajutorul unui instrument standard”, explică directorul de produse Weidmüller, Jürgen Beymann. "Conexiunea este menținută în mod fiabil chiar și atunci când este expusă vibrațiilor puternice și nu se desface parțial." Manșonul de izolare, realizat din izolație PA66 de înaltă calitate, protejează conexiunea în mod fiabil. Acest material este certificat feroviar și este listat UL.
Am putut dezvolta o soluție alternativă inteligentă pentru conectorii noștri HighPower. Pentru conector folosim o presetupă de cablu special dezvoltată și asigurăm compatibilitatea electromagnetică cu ajutorul unei conexiuni de protecție internă. Este garantată o conexiune securizată permanent.
O conexiune continuă fiabilă
Pentru producătorii in domeniul căi ferate, cum ar fi Siemens, compatibilitatea electromagnetică (EMC) a unui dispozitiv este importantă pentru că asigură operații fără interferențe. „Am reușit să dezvoltăm o soluție alternativă inteligentă pentru conectorii noștri HighPower”, afirmă Jürgen Beymann. Pentru cablu folosim o presetupă special dezvoltată și asigurăm compatibilitatea electromagnetică cu ajutorul unei conexiuni de protecție internă. Este garantată o conexiune securizată permanent.
Cablajul este vizibil în timpul întregului flux de lucru
Datorită modularității sale, conectorul HighPower poate fi asamblat în conformitate cu cerințele utilizatorului individual. Un avantaj oferit de construcția mufei Weidmüller este că progresul cablajului este vizibil până la sfârșitul procesului. Inserțiile ținute într-o ramă de sprijin sunt conectate la o placă de fixare care este apoi înșurubată în corpul carcasei.
Carcasa turnată din aluminiu în mai multe părți a fost special concepută pentru RockStar® HighPower și are grad de protecție IP 68 / 69K. Carcasa este foarte rezistentă la șocuri și coroziune. Chiar dacă o piatră a avut impact și a provocat pagube în timp ce Verlaro® D circula cu viteze mari, nu ar trebui să fie înlocuit întregul conector datorită designului modular. Ar fi necesară doar înlocuirea carcasei deteriorate.
Carcasa este extrem de stabil în timp ce, în același timp fin conturată. Pereții carcasei sunt mai subțiri decât carcasele permanente (turnate cu răcire) comparabile. Conectorul HighPower are o greutate minimă și o dimensiune compactă, astfel încât să utilizeze cât mai bine spațiul disponibil și adaugă doar o greutate minimă trenului.
Practic — până la cel mai mic detaliu
Suporturile de montare din oțel inoxidabil care sunt înșurubate pe carcasă nu sunt hardware standard - au fost concepute pentru a satisface cerințele Siemens. „Am conceput un suport special pentru montare pentru Verlaro® D care poate fi instalat cu ușurință în poziție deasupra ”, explică Jürgen Beymann, Weidmüller. „Decupajele speciale de ghidare din braț le permit să fie ușor fixate pe inserții.”
Toate aceste funcții se adaugă pentru a face din noul conector HighPower al Weidmüller un produs în care fiecare detaliu de proiectare este axat pe adăugarea valorii reale. Când utilizați acest conector, utilizatorul final beneficiază de o productivitate îmbunătățită în timpul instalării și întreținerii sistemelor Siemens. Deci Velaro® D și HighPower pot călători împreună cu viteză mare.
O soluție de conectivitate într-un spațiu restrâns
Siemens Mobility căuta, de asemenea, o sursă de alimentare continuă pentru toate cele opt vagoane din trenul său Velaro® D. Au căutat o soluție pentru conectarea în siguranță a cablurilor de putere medie cu până la 4 kV, care ar fi eficientă și cel mai important, compactă. Pentru a implementa aceste conexiuni în cel mai mic spațiu posibil, Weidmüller și-a proiectat borna compactă WFF 185 cu două șuruburi astfel încât să poată transporta 4 kV.
Inspirați de o idee a managerului de cont Hans-Jürgen Kern, inginerii Weidmüller au proiectat o construcție specială cu partiții poziționate între terminalele cu șurub. Terminalele trebuiau, de asemenea, fixate pe un panou de izolație pentru a se asigura că ar putea să poarte 4 kV.
Panourile special prelucrate care sunt atașate la terminalele cu șuruburi WFF trebuie să îndeplinească două funcții. În primul rând, atașamentele terminale și suportul de montare sunt separate unele de altele, astfel încât să fie izolate în siguranță unele de altele. În al doilea rând, panoul trebuie să reziste la sarcini mecanice și să se asigure că există o conexiune rezistentă la vibrații între bornele șurubului și suportul de montare. Șinele sunt așezate apoi într-o cameră de instalare compactă, care se află pe ambele capete ale fiecărui vagon de tren. Suportul de montare este un factor cheie în stabilirea unei atașări rapide și ușoare pentru această soluție de conectivitate.
Reducerea inteligentă a variantelor
WFF 185 - cu o lățime de 3,5 cm - este mult mai mic decât terminalele standard cu șurub utilizate în mod convențional pentru transmisiile de 4 kV. Dar nu doar compactitatea acestei soluții a convins Siemens Mobility. Producătorul trenului a reușit, de asemenea, să reducă numărul de variante de borne și de variante de cablu pe care le necesită pentru conectarea cablurilor de putere medie. Șinele WFF-185 ale Weidmüller au fost alese ca soluție de conectivitate atât pentru cablurile de 110 V cât și de 4 kV din Velaro® D.